2 Maria Puder'den Raif Efendi'ye Mektup

12 Mayıs 2015

'' Makus talihiniz , razı gelmek zorunda kaldıklarınız ve mecbur edildiklerinizi sık sık düşünüyorum. Sanmayın ki yaşananları unuttum. Aşkı bilir mahçup haliniz,günlerce tablomun karşısında oturusunuz ve tabloya bakarken cehrenizin aldığı o hal,zihnimden hiç silinmedi. Bugün, bırakın aşk üzerine yazmayı, bunu gönlünde derinden hissedebilen birileri olduğundan dahi şüphe etmekteyim. Yazdıklarınızı her okuduğumda mert ve naif sahsiyetiniz,adalet duygunuz ve maalesef bana ait olmayisiniz,tüm çıplaklığıyla gözlerimin önüne serilmekte... Sadece sizi,cok sevdiğiniz TURGENYEV romanlarında, tarihteki "Moskof Tohumlari"nda ,aşk şiirlerinde, ilkbahar geldiğinde kırlara yayılan çimen kokusunda, "Başını göğsüme sakla sevgilim,Güzel saçlarında dolaşsin elim,Bir gün aglayalim,Bir gün gülelim. Sevişen yaramaz çocuklar gibi" dizelerinde hatırlamakta ve uzun uzun düşünmekte olduğumu bilmenizi isterim... ''



Kafkaokur dergisinde Maria Puder'in Raif Efendi'ye yazdığı mektuba da yer verilmiş.
Bir kez daha okumak çokça kedere boğdu yine yüreğimi! 

Ve tekrar tekrar okunulası kitaplardan; Kürk Mantolu Madonna / Sabahattin Ali 

2 yorum:

  1. Ve benim en sevdiğim... Yazıyı görünce bile derin bir hüzne boğuldum. Etkisi hâlâ taze uzun zaman önce okusamda ...

    YanıtlaSil
  2. çok seviyorum kitabı :D her okunuşta yeni bir tat alıyor insan

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...