2 Muz Sesleri

26 Nisan 2015

'' Ece Temelkuran, kalplerin yağmalandığı yerden anlatıyor hikâyesini; Ortadoğu'dan. Bizden alıp döküntülerini iade ettikleri hikâyelerimizi geri almak için... Aşklarımızı, acılarımızı, haysiyetimizi... Yağmalandıkça kapattığın kalbini aç şimdi. Çünkü bu senin hikâyen. Sen de Ortadoğulusun! '' (tanıtım yazısı.)

Söylendiği gibi; bu kitap gerçekten de kalpleri yağmalananların kitabı...yani bize ait...bize dair!

Okumanızı şiddetle tavsiye ediyorum henüz okumadıysanız.

Kitapta anlatılan Şatila Kampının doktoru Hamza'nın yazdıkları ve söyledikleri akıllarda yer edecek eminim.Kızına yazdığı bir mektupta söylediği örneğin;

"Bir insan bir insanda başka bir hayatın kapısını görünce aşık olur. ne mutluluktur öte yandaki, ne de tadıyla meraklandıran bir acı. aşk diye buna denir: bir insan bir insanda tekinsiz bir ev görür. ben annende öyle bir kapı, öyle bir ev gördüm."

Ve şu satırlardır beni en çok duygulandıran ;

''Ben annene,onca zaman sadece bir tek söz verdim.Sadece bir tane.Onu ağustosta muz tarlalarına götürecektim.Muz seslerini dinleyecekti.Çuk çuk çuk çuk... Nasıl sevineceğini,hayret edeceğini düşündükçe... Seni bu yüzden gönderiyorum Filipina.Çünkü bu savaş bir tek söz bile verdirtmiyor insana.Sana bir hayat bile söz veremeyeceğim için gidiyorsun.Değil ki muz sesleri.Belki bir gün... Kim bilir... Ağustosta bir gece, büyüdüğünde...''




Son olarak;

'' Büyüklere yalan söyleyebilirim,ama çocuklara...Bilmem,günah gibi geliyor.Tanrı'ya değil ama çocuklara inanıyorum Filipina. ''

Tanrı'ya... Aşka... Ve çocuklara inanmanız dileğiyle; iyi okumalar!


2 yorum:

  1. Ece Temelkuran insan sevgisi ile dolu bir yazarımızdır, severiz sayarız kendisiniz :)

    YanıtlaSil
  2. Alıntılar çok güzel. Kitabın adı da ilgin ama alıntıları görmeden sadece isme baksam komik bir kitap zannederdim. Utanarak söylüyorum daha önce yazarı hiç okumadım ama alıntılardan sonra bende okumayı planlıyorum :D

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...